Isnin, 16 Mac 2015

Memahami Saham dengan Teknik Fundamental

Baru-baru ini saya menghadiri Kelas Pelabur Saham di PKNS Biz Point Shah Alam yang dianjurkan oleh Tuan Zayed Zulkifli.

Saya dari Terengganu terpaksa naik Kapal Terbang untuk hadir ke kelas ini. Walaupun penat tapi berbaloi.

Kelas bermula pada 8:30 pagi dan berakhir 2:00 petang, antara tajuk yang dikupas dalam Bengkel ini ialah berkenaan kaedah Penilaian sesuatu saham berkualiti.

Saham Fundamental

Saya belajar selok belok bahasa kewangan, bagaimana membaca laporan syarikat dan paling penting ialah bagaimana mengira INTRINSIC VALUE sesuatu saham dijelaskan dalam bengkel ini dengan terperinci.

Bagi pelabur yang ingin melabur berasaskan value, growth atau dividend, saya cadangkan Bengkel Saham Tuan ZaYed Zulfikli, Sesuai untuk semua pelabur fundamental.

Alhamdulillah apabila selesai sahaja bengkel ini, baru jelas dan terang dimata saya kenapa kita sebagai PELABUR mesti hadam dan faham data-data penting saham.

Data-data tersebut dapat kita akses dan capai di Bursa Malaysia.


Baik !! Jika anda ingin menjadi seorang pelabur yang berjaya, saya SYORKAN anda hadir bengkel saham ini,

Dapatkan update terbaharu daripada Facebook ini  :)


p/s : Post ini saya tulis sebagai ucapan terima kasih kepada Tuan Zayed  atas perkongsian ilmu yang amat bermakna ini. Alangkah seronoknya jika rakyat malaysia semua sedar tentang potensi pelaburan saham.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan